Bestuur en Organisatie

Productgroep Dienstverlening

Er gaat veel goed bij de dienstverlening aan onze inwoners, ondernemers en instellingen. We zien tegelijkertijd dat het op veel vlakken nog beter kan. Om onze nieuwe visie op dienstverlening te realiseren bouwen we aan een programma ter verbetering van onze dienstverlening. We stellen ons daarbij zes concrete doelen die gelden voor alle dienstverlening aan onze inwoners, bedrijven en instellingen vanuit de hele organisatie. Deze doelen zijn een aanscherping van de doelen die de afgelopen jaren waren opgenomen in de programmabegroting.
 
Vanuit de nieuwe visie op Dienstverlening:

Subdoel

Minimaal een rapportcijfer 7 van onze inwoners en ondernemers voor de algehele tevredenheid van onze dienstverlening.

Prestaties

  • We werken continue aan de inrichting van onze dienstverlening op basis van de behoeften en verwachtingen van inwoners en ondernemers.
  • We werken met de verschillende dienstverleningsafdelingen aan het vertalen van de nieuwe visie op dienstverlening naar hun dagelijks werk.

Subdoel

Eenvoudige en duidelijke aanvragen van producten en diensten

Prestaties

  • We optimaliseren werkprocessen om aanvragen voor de inwoner eenvoudiger en duidelijker te maken, door de inzet van wasstraten en klantreizen op de meest aangevraagde producten.
  • We zitten in op het gebruik van eenvoudige en begrijpelijk taal door middel van het project heldere taal.

Subdoel

Een eenduidige en toegankelijke ingang voor onze diensten en producten en een goede bereikbaarheid voor onze inwoners en ondernemers.

Prestaties

  • Een adequaat aanbod en bezetting van onze centrale toegang, afgestemd op de vraag.
  • Eenduidige openingstijden van de fysieke toegangsloketten.

Subdoel

Persoonlijk contact via al onze kanalen, met bij voorkeur een digitale aanvraag en afhandeling van al onze diensten.

Prestaties

  • We zorgen dat meer van onze 400 producten en diensten digitaal zijn aan te vragen.
  • We zorgen voor beter Inzicht in de voorkeurskanalen van inwoners en ondernemers van de meest gebruikte producten.

Subdoel

De mogelijkheid voor inwoners en ondernemers om voor de meest gebruikte producten en diensten digitaal hun status te volgen en gegevens te beheren en wijzigen.

Prestatie

  • We maken een plan voor verbetering van de toegankelijkheid van onze systemen voor de Programmabegroting 2025-2028.

Subdoel

In één keer goed; een directe levering van onze producten en diensten als dat kan of een directe verwijzing naar de juiste oplossingsrichting.

Prestaties

  • Minimaal 55% van de binnenkomende telefonie bij het KCC wordt tijdens het eerste contactmoment beantwoord.
  • Via alle KCC kanalen inwoners telefonie, email, balie en postregistratie) eenduidig en juist antwoord geven of het juiste proces in laten gaan.
Deze pagina is gebouwd op 03/05/2024 12:24:50 met de export van 03/05/2024 12:00:14